הלוואה מחברת ביטוח

רוב חברות הביטוח בישראל מעניקות הלוואה לציבור הרחב. כמובן שבכדי לקחת הלוואה מחברת ביטוח בתנאים טובים יותר כהלוואות חוץ בנקאיות מחברות ביטוח תאלצו לעשות פוליסת ביטוח כלשהי או להעביר פוליסה קיימת. אם תרצו לקחת הלוואה ע”ח קרן ההשתלמות שלכם או קרן הפנסיה מחברת הביטוח שבה אתם מבוטחים, תוכלו לעשות זאת בקלות ולקחת הלוואה בגובה הקרן שבבעלותכם.
על מנת לקחת הלוואה מחברת ביטוח על חשבון קופת הגמל או קרן ההשתלמות עליכם להיות בעלי ותק של 3 שנים ומעלה בחברת הביטוח.

האם כדאי לקחת הלוואות חוץ בנקאיות מחברות ביטוח?

אין תשובה חד משמעית על שאלה זו כפי שאין תשובה חד משמעית על כדאיות לקיחת הלוואה מהבנקים, חברות האשראי או גופים פרטיים. כל מקרה לגופו והתשובה תלויה במספר פקטורים כמו גובה ההלוואה, זמן ההחזר, מוסר התשלומים שלכם, הכספים שצברתם בקופות גמל או בקרנות השתלמות, גובה ריבית הפריים וכו’.


ובכל זאת, מתי כן כדאי לקחת הלוואה מחברת ביטוח שלכם? במידה והנכם מוגדרים כלקוחות בעיתיים בבנקים ובחברות האשראי מסיבות כאלו ואחרות, תהיה לכם בעיה לקבל הלוואה מאלו ולכן עליכם יהיה לפנות או לגורם פרטי, הווה אומר גופים פרטיים למתן הלוואות, או לחברת הביטוח שבה יש לכם קרן השתלמות או קופת גמל. בכל מקרה מומלץ לעשות השוואה בין השתיים, אבל בהנחה שיש לכם כספים עתידיים (קרן פנסיה או השתלמות) תוכלו לקחת בקלות הלוואה בשיעור של 70% לפחות מהקרן, וככל שאתם קרובים למועד פקיעתה, תוכלו לקחת הלוואה בגובה הכספים העתידיים שלכם.

האם כדאי להשתמש בכספים העתידיים למען הלוואה מחברת ביטוח?

התשובה אם כדאי לקחת הלוואה מחברת ביטוח היא מורכבת מאד, אך באופן כללי זכרו שהכספים ליום הפרישה שלכם מיועדים עבורכם ועבור העובדה שמיום הפרישה ההכנסה החודשית שלכם תרד באחוז מסוים שניתן לחשבו ע”י סוכן הביטוח שלכם.


אם ההלוואה הינה בבחינת חובה נסו להחזיר אותה וכן ליהנות מהכספים העתידיים שלכם. אם אינכם יכולים להחזיר אותה ואתם בונים על הכסף העתידי שלכם, נסו לחשוב טוב האם אתם יכולים להסתדר בעתיד ללא הסכומים אותם אתם מבקשים למשוך. חשוב לציין כי אתם יכולים להפסיד גם את המשכורת החודשית שלכם מקרן הפנסיה ולכן בקרן זו לא מומלץ לנגוע כלל.
הלוואות חוץ בנקאיות מחברות ביטוח יכולה להיות פתרון טוב לאנשים מסוימים ובתנאים טובים. תמיד מומלץ לבדוק על האופציות לפני קבלת ההחלטה.
1,227 צפיות

תוֹכֶן | תַפרִיט | תפריט גישה