הלוואות הכי טובות

בדיקות חשובות לפני לקיחת משכנתא

בדיקות שחשוב לפני לקיחת משכנתא

במצבינו כיום הרבה זוגות צעירים נתקלים באותה הבעיה, בה אין להם מספיק הון עצמי על מנת לרכוש דירה. האמת שלא כולם חושבים על ייעוץ משכנתא לפני שהולכים לבנק.
כאשר מדובר בדירה באזור המרכז בו צפיפות האוכלוסין גבוהה יותר, ובתור אזור נדרש המחירים של הדירות בו מרקיעי שחקים, גם כאשר מדובר בדירה שאינה חדשה , שמצריכה שיפוצים נוספים או אפילו בדירה חדשה שפשוט לא מרווחת דיה, ועוד לא דיברנו לגבי נושא החנייה…


בעוד עיני זוגות רבים נשואות כלפיי השינויים בעולם הנדל”ן בהמתנה לשינוי כלשהוא שיותיר אותם עם מחירים הגיוניים יותר, ישנם זוגות אחרים אשר לוקחים על עצמם עול פיננסי גדול ורוכשים דירות עם משכנתא לטווח ארוך או עם תשלומים גבוהים שלא בהכרח יוכלו לעמוד בהם, בפרט כאשר מדובר בזוג שעדיין לא הביאו ילדים ומצבם הפיננסי הולך להשתנות.
הקושי בלקיחת משכנתאות ובהתחייבות לסכומי עתק של דירה, קיים גם אצל זוגות בעלי הכנסה ממוצעת.
דבר זה מותיר רבים עם ההתלבטות אם לשלם שכר דירה עד אשר המצב ישתנה, אם בכלל, או לקחת סיכון כלכלי ולבצע הוצאה כספית גבוהה על משכנתא .

הוצאות נוספות למשכנתא

לקיחת המשכנתא אינו הנושא היחיד, מדובר גם בהוצאה עבור המקדמה שבמידה ואין לאותו זוג גם את הסכום הראשוני הזה , ואין להם מקור עזרה אחר כמו ההורים , במקרה כזה ההוצאה היא כפולה – גם התשלומים עבור המשכנתא וגם עבור ההלוואה לשם תשלום המקדמה על קניית הדירה.


עם לקיחת צעד חשוב מעין זה, הכרחי לבדוק את האפשרויות הקיימות בכל הבנקים למשכנתאות, כאשר קרוב לוודאי תקבלו תנאים טובים בבנק בו מתנהל חשבונכם, אולם למרות זאת כדאי לפנות יועצים למשכנתאות גם בבנקים אחרים בצעד חשוב שכזה.

מחשבון משכנתא – לדעת מראש כמה כסף יש להחזיר

ישנם מקומות בהם תוכלו לבצע הדמיה בעזרתו של מחשבון משכנתא ובכך לראות איך ניתן לפרוס את התשלומים בצורה הנוחה והזולה ביותר, בכל אפיק ואפיק הקיימים כיום בשוק המשכנתאות.
עם הנבואות כי בועת הנדל”ן תתפוצץ ומחירי הדירות יחזרו להיות הגיוניים יותר , כדאי לבצע את השיקולים האישיים של כל אחד ואחד ולא להכניס את עצמכם למצב בו לא תוכלו לעמוד בתשלומי המשכנתא .


תמיד ישנן כמה אלטרנטיבות, מה שנותר זה לבחור את המחושבת ביותר , קחו בחשבון שהדירה הראשונה אותה אתם רוכשים אינה בהכרח גם האחרונה, אז אם תבחרו באחת צנועה ונוחה דייה לשנים הראשונות, אותה תוכלו למכור בשלב מאוחר יותר ברווח, מה טוב.
בהמשך תוכלו לבצע רכישה של בית החלומות שלכם ללא לקיחת סיכונים פיננסיים מיותרים.
2,937 צפיות


Exit mobile version