הלוואות הכי טובות

התלבטויות בלקיחת משכנתא

התלבטויות בלקיחת משכנתא

עם המחירים האסטרונומיים של הדירות כיום, אנשים רבים מוצאים את עצמם בקושי אמיתי של רכישה בפרט לאור כל השינויים אשר נעשים על ידי בנק ישראל בשנה האחרונה. הצפי אליו מכוונים בבנק ישראל הוא כי הביקוש אל שוק הדירות יפחת בשל כל הקשיים הללו הנערמים בדרכם של  רוכשים פוטנציאליים רבים.
המטרה היא להסיט לוקחי משכנתאות אל עבר לקיחת משכנתא בריבית קבועה ולפיכך לייצב את ההחזר החודשי, בפרט עם הצפי להעלאת הריבית שיגרום להעלאת הסכום החודשי של נוטלי משכנתאות בריבית משתנה , דבר זה יכול ליצור קשיים כבדים בהחזר החודשי של קהל לוקחי המשכנתאות ברחבי הארץ.


מטרה נוספת היא לגרום לציבור לוקחי המשכנתאות להביא אל הרכישה כמה שיותר הון עצמי ולהגביל את סכום לקיחת המשכנתא לכדי 60% מערך הדירה.
כמובן שישנם שונות בהן עליהן התקנות אינן תקפות כמו במקרה רכישת דירה באזורי הפריפריה המאפשרת קבלת מענק ממשלתי.

אפשרויות שעומדות על הפרק

התוצאה בשטח היא ציבור של זוגות צעירים המעוניין לרכוש דירה ואינו יכול ובשל כך בוחר באחת מארבע דרכים עיקריות:
1. לקיחת משכנתא לפי ההוראות החדשות
אם אתם מעריכים כי עדיין תוכלו לעמוד בהוצאה החודשית בריבית הקבועה, מה טוב.


אם תשקלו את היציבות של התשלומים לאורך כל תקופת לקיחת המשכנתא ואת הצפי של עליית הריבית, ייתכן כי אתם חוסכים לעצמכם הוצאות גבוהות יותר ויוצרים ביטחון בסכום אותו אתם צריכים להחזיר מידי חודש ללא כל שינויים או הפתעות שלו.
2. רכישת דירה במחיר שהינו נמוך מהסכום עליו חלות התקנות החדשות.
3. שכירת דירה והמתנה לירידת מחירי הדירות, לה מחכים זוגות רבים
אם אתם ממתינים לירידת המחירים הצפויה ואכן תרכשו דירה בהפרשי מחירים משמעותיים הרי ההוצאה הראשונית של שכר דירה מתגמדת ונבלעת לעומת החיסכון הגדול שמתבצע ברכישת דירה במחיר נמוך הרבה יותר ממה שהוצע קודם לכן.
4. גיוס הון עצמי בגובה מספיק שיאפשר את רכישת הדירה הרצויה .
אם אתם יכולים להיעזר בהורים הממנים לכם סכום ניכר מעלות הדירה,מה טוב.
ישנו מיעוט אשר יכול לקבל עזרה מעין זו ובסופו של עניין נמצא בתחום של סכום נמוך של החזר עבור משכנתא, עליו גם לא חלות התקנות החדשות.


אם אתם לא בדיוק מבינים בסופו של עניין מהו הסכום החודשי אותו תצטרכו לשלם מידי חודש , אתם יכולים להשתמש במחשבון משכנתא.
מחשבון משכנתא יכול להכיל בתוכו את כל הפרמטרים ולתת לכם פרספקטיבה לגבי הסכום אותו תצטרכו לשלם במסלולים השונים של המשכנתאות הקיימים כיום בשוק זה.
2,737 צפיות


Exit mobile version