הלוואות הכי טובות

להתמודד עם החזרי משכנתא באופן נכון

להתמודד עם החזרי משכנתא באופן נכון

בתקופה הנוכחית הפכה קניית דירה לטרנד אופנתי שאיננו פוסח על אף זוג ישראלי שממש לאחרונה נישא. קניית בית הינה כעת שיח בעל אופי לאומי עד כדי כך שאם אתה לא משלם דמי משכנתא אינך ישראלי. רגע לפני שמצטרפים אחרי העדר, זיכרו שלא תמיד הרוב צודק. הנה מגוון של מגרעות שנכללות בקניית בית שרצוי לקחת בחשבון.


הכיוון מחשבה העיקרי שרבים מונחים על פיו כשהעת לבחור ברכישה של בית על גבי תשלום דמי שכירות הינו כי תשלום משכנתא הינו הינו עדיף על פני פני תשלום שכר דירה מדי חודש, שכן בתום החזר של המשכנתא, הבית יהפוך לנכס בבעלותו של הקונה. השיקול המסוים היה בהחלט יכול להיות נכון באופן נחרץ, במידה וחלק משמעותי מהבית לא היה שייך לבנק.

עושים סדר בהכנסות והוצאות

אבל לקיחת הלוואת משכנתא משולה לסוג של השתעבדות רצינית כלפי הבנק שלכם, וסיטואציה שאינכם תצליחו “לשרוד” עם ההוצאות שחתמתם עליו מול הבנק, רכישת הנכס מהר מאוד תהפוך מנכס פוטנציאלי לנטל רציני עבורכם. לא מעט מפוני המשכנתאות אותם אפשרי למצוא מדי שנה זרוקים לרחוב כשרון לעמוד בהחזר תשלומי משכנתאות קבועים יוכלו בהחלט לספר לכם פרטים נוספים.


אם נוסיף על זה את הריבית שעלינו להחזיר לבנק שלכם, שהיא חלק אינטגרלי מהסה”כ החודשי שאותו עליכם להחזיר בהחזר המשכנתא, שלא לדבר על העלויות הנוספות שכרוכות ברכישה של דירה (למשל ביטוח חיים, מיסי עסקה, ביטוח מבנה וכדומה), הרי שהמשוואה כי קניית דירה היא משתלמת נראית עכשיו די מוזרה.

חוסכים מוותרים על הוצאות שלא לא חייבים

בני זוג רבים יחסית מתכוונים לקנות דירה מהסיבה כי ההורים שלהם מאד רוצים ומכיוון שמכרים/חברים שלהם כבר קנו דירה והם כל כך לא רוצים לא להצטרף למסיבה. למרות זאת יש לזכור שקניית דירה מהווה את אחת מהצעדים הכלכליים המשמעותיים שיש בשלב מסוים בחיים, ועל כן אינטרסים אישיים שבאים לידי ביטוי ברצון “להיות בעניינים” במפגשון חברותי שבין היתר בו מדסקסים על משכנתאות, לא אמורים להיות נקודה למחשבה בקבלת הכרעה חשובה כזאת.
נוסף על כול אלה, רצוי לא לשכוח כי אנחנו לא בעלי אוב, וכפועל יוצא גם אם אנו התברכנו בהבנת עסקי נדל”ן וגם אם אנחנו בטוחים שאנחנו יודעים מהו אפיק השקעה בטוח, בשורה התחתונה לא כ”כ אפשר לדעת בביטחון אם ערכה של הבית בדיוק עכשיו רכשנו אכן יגדל.

2,427 צפיות


Exit mobile version