הלוואות הכי טובות

בעיות אשראי וקשיים בפירעון המשכנתא

בעיות אשראי וקשיים בפירעון המשכנתא

משפחות רבות בישראל נקלעות לבעיות אשראי ומצוקה כלכלית עקב אי עמידה בתשלומי פרעון המשכנתא. ההלוואה ניתנת לאורך שנים רבות, בדרך כלל 20-30 שנה. בזמן לקיחת המשכנתא אינכם יכולים לדעת בדיוק מה יהיה מצבכם בעוד כמה שנים, ופעמים רבות נקלעים למצוקה עקב הנטל הכבד של תשלומי המשכנתא. במאמר זה ננסה לשפוך קצת אור על הנושא הבעייתי של קשיים ובעיות אשראי בתשלומי משכנתא.

מה עלול לקרות עקב בעיות אשראי

במצב בו אדם נקלע לבעיות כלכליות ואינו עומד בתשלומי המשכנתא, הוא חשוף לתביעה משפטית. תביעה משפטית עלולה לגרום לעיקול הבית ואפילו לאבדנו. במקרים קיצוניים יותר, הנכס המשועבד אינו מספיק על מנת לפרוע את החוב והלווה נתקל בקשיים כלכליים חמורים יותר.


כאשר אדם נקלע לבעיות אשראי מסוג זה, עליו לפנות, מהר ככל שניתן, להתייעצות עם מומחה. רוב האנשים גוררים את חוב המשכנתא ואינם מתייחסים להתרעות של הבנק, עד לשלב הפינוי עצמו. מומלץ, בבעיות אשראי מסוג זה, לפנות למומחה מיד לאחר קבלת הדרישה לפירעון החוב על ידי הבנק.

דרישה לפרעון חוב אשראי

במידה וקיבלתם דרישה לפרעון החוב, עליכם לפנות באופן מיידי להתייעצות עם מומחה. זוהי זכותו החוקית של כל אדם ואדם לבדוק את גובה הפרעון שדורש הבנק, על פי גובה אשראי שניתן לכם. זוהי זכותכם לבדוק האם החוב שרשם הבנק הוא סכום החוב הנכון או שנפלה טעות. הבנק עושה טעויות אשראי לפעמים וחשוב לבדוק האם החוב המצוי בבנק תואם לחוב המחושב על ידכם.

מימוש הנכס בגלל חוב אשראי

במידה ונקלעתם למצב בו הבנק מימש את הנכס, עליכם לפנות למומחה. מומחה יכול להגיש בקשה לבית המשפט לביטול צו הפינוי ולתביעה בסדר דין מקוצר. טעויות אשראי של הבנקים עלולות לעלות לכם עשרות ומאות אלפי שקלים. פנייה מהירה, לאחר תביעת הבנק, תמנע מכם את מפח הנפש של הפינוי ותקנה לכם עוד זמן על מנת להשיג את הכסף, משום שעצם ההתדיינות המשפטית מעכבת את מימוש הנכס על ידי הבנק.


בנקים רבים מציעים הסדר אשראי ללקוחות שאינם מגיבים לדרישת פרעון החוב. ההסדר אותו מציעים הבנקים איננו, בדרך כלל, הסכם כדאי עבור הלווה. אתם עלולים לשלם הרבה כסף ללא צורך וחשוב לבדוק זאת לפני חתימה על ההסדר.

גילוי ואיתור מוקדם של בעיות אשראי

ניתן לאתר בעיות עתידיות בתשלומי אשראי ומשכנתא. במידה ואתם חוששים מההכנסה בעתיד, מומלץ לפנות לייעוץ פיננסי או ייעוץ משכנתאות. ניתן לשנות את מסלול אשראי המשכנתא או להעבירו לבנק אחר, בזמן תקופת פרעון החוב.


פגישה עם מומחה תעזור לכם לתכנן את תשלומי המשכנתא בעתיד או לשנות את מסלול המשכנתא, כך שיתאים יותר לצרכים וליכולות הכלכליות שלכם. בעיות בפרעון אשראי המשכנתא אינן חייבות להיות בעיות חישוביות. הבנק נוטה להקשות יותר על הלווים ובדרך צצות בעיות משפטיות רבות

3,206 צפיות


Exit mobile version