הלוואות הכי טובות

הלוואות אקספרס חוץ בנקאיות

הלוואות אקספרס חוץ בנקאיות

כאשר רוצים לקבל הלוואות אקספרס חוץ בנקאיות חשוב לבדוק קודם גובה הריבית.בדרך כלל, בתחום הלוואות חוץ בנקאיות הריבית קובע למעשה את המחיר אותו אנו משלמים תמורת לקיחת ההלוואה. גובה הריבית בלקיחת הלוואות אקספרס חוץ בנקאיות המבוססות על ריבית הפרים הוא נגזרת של ריבית הפרים וקיימת השפעה ישירה בין גובה ריבית הפרים והריבית אשר נקבעת על ידי נגיד בנק ישראל לגובה הריבית אותה לוקח הגוף הפיננסי המעניק לנו הלוואות חוץ בנקאיות מהלווים.

מהי ריבית בנק ישראל ואיך היא משפיע על הלוואות אקספרס חוץ בנקאיות

ריבית בנק ישראל היא ריבית משתנה בתדירות גבוהה הנקבעת על ידי נגיד בנק ישראל. ריבית זו קובעת מהי הריבית אותה לוקח בנק ישראל מהבנקים הלווים ממנו כספים לצורך מתן הלוואות ללקוחותיהם. ריבית בנק ישראל היא הריבית הראשונה בשרשרת המשפיעה בסופו של דבר על גובה הריבית אותו נשלם בהלוואות חוץ בנקאיות שנלקח מגופים פיננסים שונים במשק.


גובה ריבית זו מושפע מהחלטותיו של נגיד בנק ישראל, מדיניות האוצר וכמובן תנאי השוק המשתנים.

מהי ריבית פריים ואיך היא משפיע על הלוואות אקספרס חוץ בנקאיות

ריבים פריים היא הצעד הבא בדרך לקבעית הריבית בקבלת הלוואת אקספרס חוץ בנקאיות. לאחר קביעת ריבית בנק ישראל, קובעים הבנקים את ריבית הפרים. ריבית הפרים היא תוצר של החלטה ניהולית בכל בנק ובנק וכן של ריבית בנק ישראל, אולם בשנים האחרונות הבנקים כולם קובעים את ריבים הפרים להיות ריבית בנק ישראל בתוספת של 1.5% על ריבית זו. משמעות הדבר היא כי במידה וריבית בנק ישראל נקבעת להיות 3.5%, ריבית הפרים תעמוד על 3.5% + 1.5% = 5%.


ריבית הפרים היא הריבית אותה לוקחים הבנקים על המינוס של הלקוח. כאשר בנקים נותנים הלוואות ללקוחותיהם, לעתים קרובות גובה הריבית של הלוואת אקספרס חוץ בנקאיות נמדדת ביחס לריבית הפרים. ריבית של P-0.5% לדוגמה משמע ריבית הפרים פחות 0.5%. אם גובה ריבית הפרים הוא 5% אז גובה הריבית בהלוואה יהיה 5%-0.5% = 4.5%. ריבית הנלקחת על ההלוואה יכולה להיות נמוכה או גובהה מריבים הפרים.

כמה יכולה להיות גובה הריבית של הלוואות אקספרס חוץ בנקאיות

כאשר מדובר על ריבית הנלקחת על ידי גוף חוץ בנקאי במתן הלוואות אקספרס חוץ בנקאיות, הסכום הנדרש להלוואה על פי רוב נלקח על ידי גוף זה מהבנקים השונים. משום שגיוס כספי ההלוואה הוא דרך הבנקים, גובה הריבית של הלוואות אקספרס חוץ בנקאיות יהיה מושפע בסופו של דבר גם מריבית הפריים הנהוגה בבנק הקובעת את גובה הריבית שהבנק יתן ללקוחותיו במתן הלוואות.


מעבר לריבית זו, משלם הלקוח ריבית נוספת שבאה לכסות על סיכוני ההלוואה שנוטל על עצמו הגוף הפיננסי בעת מתן הלוואות אקספרס חוץ בנקאיות.

1,200 צפיות


Exit mobile version