הלוואות הכי טובות

כרטיס אשראי – יתרונות וחסרונות

כרטיס אשראי - יתרונות וחסרונות

כרטיס אשראי הוא אמצעי תשלום הנהוג בכל העולם. בנוסף לתשלום במזומן או בצ’קים מהווה כיום התשלום באמצעות כרטיס אשראי את הצורה השכיחה ביותר לביצוע תשלומים. תשלום בכרטיס אשראי עבור מוצרים או שירותים שונים נוח מאד וניתן לשלם באמצעותו באופן ישיר במקום התשלום – חנות, משרד וכדומה, אך ניתן לשלם באמצאות כרטיס אשראי גם בטלפון וגם באינטרנט. שימוש נפוץ וקל כל כך של כרטיס אשראי הפך את אמצעי התשלום הזה לכל כך פופולארי ונפוץ.

מי המשתמשים בכרטיס אשראי

אומרים שע- 40% מן ההוצאות בישראל נעשות באמצעות כרטיס אשראי. התשלומים בכרטיס אשראי הם יותר מפי ארבע מאשר בצ’קים והרבה יותר מאשר במזומן. במחקרים שנערכו עלה כי רוב הישראלים הבוגרים מחזיקים ברשותם כרטיס אשראי אחד לפחות ורבים מחזיקים יותר מכרטיס אחד. כדי להחזיק כרטיס אשראי על הלקוח להיות מעל גיל 14 באישור ההורים או מעל גיל 18 בעצמו.


רוב חברות האשראי מעניקות הטבות מאד אטרקטיביות לצעירים מתחת לגיל 22 או לצעירים בצבא ולסטודנטים. שימוש בכרטיס אשראי הפך כבר מזמן לדבר שגור וכיום כשחברות האשראי גם מציעות למחזיקי הכרטיסים השונים גם הלוואות בתנאים נוחים הפכו כרטיסי האשראי לעוד יותר אטרקטיביים. כרטיסי אשראי הם אמצעי תשלום המקל על החיים בהרבה מקרים ועבור שירות זה הלקוחות משלמים לחברת האשראי בצורת עמלות שונות.
כיום חברות האשראי מספקות באתריהם כלים נוחים לניהול תקציב בכדי לאפשר ללקוחות לדעת בדיוק מהם ההוצעות שלהם וכיצד יוכלו לחסוך.

מהן עמלות כרטיסי האשראי?

עמלות הבנקים עשויות להשתנות בין חברות האשראי השונות והבנקים ויש לבדוק נקודתית בכל חברה את העמלות ואת שיעורן. באופן כללי ישנן כמה עמלות דומות בכל חברות האשראי:
דמי חבר או דמי כרטיס – עמלה חודשית על הפעלת כרטיס אשראי ומחירה נע בין 8 ל 14 ₪ לחודש. עמלה זו נגבית על ידי הבנק ולא על ידי חברת האשראי וניתן להורידה על ידי התמקחות עם הבנק.


עמלה זו מחליפה את העמלות שכונו דמי הגבלת אחריות, דמי טיפול ודמי כרטיס. בהוצאות כרטיס אשראי יוקרתי מבוטלת עמלה זו ברגע שלקוח עובר סכום הוצאה חודשי מסויים. החזקת מספר כרטיסי אשראי עלולה לגרום לכם לשלם מספר עמלות כאלה ויש לשים לב לכך כשמפזרים את ההוצאות החודשיות בין כרטיסי האשראי השונים.

עמלת חיוב נדחית – עמלה המשולמת כאשר הלקוח מחלק את החיוב למספר תשלומים. עבור כל תשלום נוסף משלמים סכום של 40 עד 50 אגורות. עמלה זו נגבית כאשר העסק עצמו מחלק לכם את התשלומים ללא ריבית והצמדה.

עמלות על פעולות בחו”ל – פעולות המתבצעות בחו”ל מחוייבות בעמלות שונות, החל ממשיכת כספים בכספומטים המקומיים ועד לשימוש הכרטיס בבתי עסק שונים הנקראות עמלות המרה שיהיו בגובה של 0.2% עד 0.5% מסכום העסקה. סכום זה יכול להיות יקר ויש לבדוק בין כרטיסי האשראי עם מי יהיה כדאי יותר לעבוד. ובנוסף מומלץ לבדוק את שערי ההמרה בבנקים המקומיים ואצל חלפנים כדי להשוות עם כרטיס האשראי ולדעת היכן יותר זול.


עמלות אחרות – חברות אשראי גובות עמלות נוספות הנקראות עמלת פרעון מוקדם, עמלת ביטול הוראת קבע, עמלת משלוח כרטיס חלופי. מומלץ שבכל פעולה לא שגרתית שמבצעים עם כרטיס אשראי לדבר עם החברה כדי לוודא שאין עמלות מיוחדות ואם יש, תמיד ניתן לבקש פטור.

2,833 צפיות


Exit mobile version