הלוואה בערבות מדינה

אם לא ידעתם קיימת הלוואה בערבות מדינה בתנאים מיוחדים לעסקים קטנים ובינוניים. עסקים אלה חשובים כי הם מגבירים את התחרות במשק, מספקים תעסוקה, ועשויים להפוך לגורמי תעשיה משגשגים אם יגדלו, ולכן המדינה רואה בהם מנועי צמיחה חשובים. עם זאת, עסקים מתחילים זקוקים להשקעה כספית גבוהה כדי לצאת לדרך, וגם עסקים ותיקים נקלעים לעתים למשברים זמניים או נזקקים לממון רב לצורך צמיחה והתרחבות.


בגלל הקושי לקבל הלוואה מספקת מן הבנקים בערבות פרטית, ומתוך האינטרס הלאומי לעזור לעסקים קטנים לפרוח, המדינה מאפשרת לעסקים לקבל הלוואה בערבות מדינה כאשר את רוב הערבות היא לוקחת על עצמה. הלוואות בערבות המדינה ניתנות בתנאי החזר נוחים, כדי ללכת לקראת בעלי העסקים ולהקל עליהם להניע את העסק להצלחה. אחד הדברים המושכים בהלוואה בערבות המדינה הוא שמדובר בהלוואה שהיא באופן עקרוני חוץ-בנקאית. לכן ניתן לקחת כזו לצד הלוואה בנקאית, או לקבל אותה דרך הבנק בשילוב עם תנאי הלוואה בנקאיים, כאשר המדינה ערבה לחלק הארי של הון ההלוואה.

מדוע לשלב הלוואה בערבות מדינה בתכנית עסקית?

תכנית עסקית היא תכנית שמפרטת כיצד בכוונתו של עסק להצליח פינאנסית ולפעמים יש צורך לחשוב מראש גם על הלוואה בערבות מדינה. לא ניתן להצליח בעסקים בלי תחשיב לטווח ארוך של הוצאות והכנסות, ולכן כל עסק זקוק לתכנית עסקית.


כאשר בעל עסק מכין תוכנית עסקית, עליו ליצור סיכום מהימן של ההשקעה הנדרשת כדי להקים או להרחיב את העסק, כמו גם של כל העלויות השוטפות שיעלה קיום העסק במתכונתו המתוכננת.
בטווח ארוך, התכנית העסקית חוזה את תזרים ההכנסות צפוי, בשאיפה להחזיר את העלויות ולהוסיף עליהן רווחים. עוד לפני כן, היא מוכרחה לכלול סכום השקעה ראשיתי כנגד העלויות התחיליות. הלוואה בערבות המדינה היא דרך בטוחה ומקובלת למלא תפקיד זה בתכנית העסקית..

כיצד מקבלים הלוואה בערבות המדינה?

הלוואות בערבות המדינה ניתנות דרך קרנות שקיימות לשם מטרה זו. כדי לקבל הלוואה בערבות המדינה, יש להגיש בקשה רשמית לקרן סיוע, ולפרט בה האם הלוואה בערבות מדינה היא לצורך הקמה או הרחבה של עסק, או לשם התגברות על קשיי תזרים של עסק הנמצא בצמיחה.
על הבקשה לשכנע מדוע העסק כלכלי ויוכל להתחייב להחזיר את חובו בתנאים שנקבעו. בנוסף, יש לעמוד במספר קריטריונים כאשר לעיתים תידרשו להציג יפוי כח נטוריוני. על העסק ובעליו להיות נקיים מבחינה פלילית ולוודא שלא תלויות נגדם תביעות משפטיות. על מחזור ההכנסות של העסק לא להיות מוגבל משום סיבה.


אורכה המרבי של תקופת ההלוואה הוא חמש שנים, והיא מוחזרת בתשלומים חודשיים. הגודל של הלוואה בערבות מדינה המרבי שניתן לבקש משתנה בהתאם לגודל העסק. תאגידים ועסקים גדולים אינם זכאים להלוואה כזו. עסקים בינוניים וקטנים רשאים לבקש הלוואה בערבות מדינה עד לסכום המוכתב על ידי מחזור ההכנסות השנתי שלהם. על פי רוב, מכתיבות הקרנות מדרגות הכנסה ואת מקסימום של הלוואה בערבות המדינה שניתן לבקש לפיהן. לשם כך, על הבקשה לנקוב בסכום מחזור המכירות של השנה שקדמה למועד הגשת הבקשה.
3,909 צפיות

תוֹכֶן | תַפרִיט | תפריט גישה