הלוואה בהוראת קבע

ישנן דרכים רבות לקבל הלוואה בהוראת קבע ודרכים רבות עוד יותר להחזיר אותה. הלוואות בהוראת קבע היא למעשה דרך להקדים סכום כסף עתידי שיהיה ברשותכם בעתיד ולהפוך אותו לסכום כסף זמין לשימוש בהווה. המלווה הוא גוף המחזיק הון כספי מספיק והוא מאפשר לכם לקבל ממנו כעת את הסכום הדרוש לכם, בתמורה להחזר מתוך התשלומים העתידיים שתקבלו.


כאשר אתם לוקחים הלוואה ומתכננים להחזיר אותה במלואה בתשלום אחד, זוהי הלוואת בלון. כאשר אתם לוקחים הלוואה בהוראת קבע ופורסים את ההחזר על פני מספר חודשים,או שנים, זוהי הלוואה בתשלומים. הריבית שאתם משלמים על ההלוואה היא למעשה “מחיר הכסף” – זוהי התמורה של המלווה או “הפיצוי” שאתם מעניקים לו, בגין נטילת הסיכון ובגין אובדן פוטנציאל הרווח האלטרנטיבי.

המאפיינים העיקריים של הלוואה בהוראת קבע

כאשר לוקחים הלוואות בתשלומים, ישנן דרכים רבות להחזיר אותן ואחת הדרכים הנפוצות ביותר היא הלוואה בהוראת קבע. הלוואות בהוראת קבע מאפשרות לכם לקבל סכום כסף כעת ולהחזיר אותו בתשלומים, ישירות מתוך חשבון הבנק שלכם, עד לפירעונו המלא. התשלומים שתשלמו מורכבים מהחזר הקרן (סכום ההלוואה שקיבלתם) ומתשלום ריבית. הלוואה בהוראת קבע מומלצות הרבה יותר מהלוואות בצ’קים, מאחר וכאן יש פחות הפתעות – החיוב יופיע בחשבון הבנק שלכם בתאריך ידוע מראש, מדי חודש, וביכולתכם להתאים אותו לתזרים המזומנים שלכם בחשבון הבנק, על מנת שיהיה לו כיסוי מספיק.

מהי בעצם הוראת קבע?

הוראת קבע היא הוראה שאתם נותנים לבנק שלכם ובה אתם מאשרים העברה כספית קבועה מחשבונכם לחשבון אחר. הוראות קבע נפוצות למגוון רחב של שימושים, ובין השימושים הבולטים שלהן ניתן למצוא תשלום מיסים שונים וחשבונות, כמו חשבון חשמל, ארנונה או טלפון.


כאשר מדובר על הלוואה בהוראת קבע, הכוונה היא למתן הוראת קבע לזכות חשבונו של המלווה, בסכום קבוע ובמועד חיוב קבוע מדי חודש, בתמורה לקרן ההלוואה שאתם מקבלים כיום. התשלומים המועברים בהוראת קבע יכולים להיות תשלומים קבועים, הכוללים בתוכם את מרכיב הקרן ואת מרכיב הריבית, כאשר מדי חודש גדל חלקה של הקרן וקטן חלקה של הריבית, עד לפירעון ההלוואה (לוח שפיצר), והם יכולים להיות בתשלום קבוע של הקרן ובתשלום ריבית הולך וקטן, עד לפירעון ההלוואה.

למי מתאימות הלוואה בהוראת קבע?

הלוואה בהוראת קבע מתאימות לכל אדם שיחסיו עם הבנק תקינים, שבחשבונו לא הוחזרו צ’קים או הוראות קבע ושחשבונו אינו מוגבל.


הוראות קבע הן אחת הדרכים הפופולאריות להחזר הלוואה ומרבית הגופים המלווים, הן הבנקאיים והן החוץ-בנקאיים, ישמחו לקבל את ההחזר בדרך זו. עם זאת, עליכם לזכור כי מתן הוראת קבע הוא בדיוק כמו מתן צ’ק – אם הסכום לא יהיה בחשבונכם ביום ביצוע ההוראה, הבנק יכול להחזיר אותה עקב אי כיסוי מספיק, בדיוק כפי שהוא יכול להחזיר צ’ק והתוצאות במקרה כזה עלולות להיות מרחיקות לכת לעתיד.
3,964 צפיות

תוֹכֶן | תַפרִיט | תפריט גישה