הלוואה חוץ בנקאית

הלוואה חוץ בנקאית, על פי שמן ניתן להבין את משמעותן – הן הלוואות שמקבלים מגורמים שאינם בנקים. הסיבה לקיומן של הלוואות חוץ בנקאיות הוא שישנן לא מעט סיטואציות בחיים שעבורן נרצה לקחת הלוואה (החל מתשלום שכר לימוד כסטודנטים, שכר דירה ועד למימון פעילות עסקית) ולא פעם איננו עומדים בקריטריונים של הבנקים לקבלת הלוואה, במקרים כאלו, הלוואות חוץ בנקאיות, ממוסדות בטוחים (לדוגמא חברות האשראי) הנה הדרך הטובה ביותר, ולעיתים אף היחידה להשיג את הסכומים הדרושים לנו.
מעבר לזה, לעיתים תנאי החזרת ההלוואות כשלוקחים הלוואות חוץ בנקאיות הנם כדאיים יותר מאלו המוצעים להחזרת הלוואות לבנק ועקב כך לא מעט פונים לאופציות אחרות לצורך מימון.


ישנם לא מעט אפיקים לקבלת הלוואות חוץ בנקאיות אך הנפוץ שבהם, שהוזכר קודם לכן, היא קבלת הלוואה מחברת האשראי וזה בגלל הקלות שבה ניתן לקבל את ההלוואה (בשיחת טלפון אחת).
בנוסף לזה, תנאי הלוואה חוץ בנקאית מחברת אשראי דומה לאלו מהבנקים, אך ההלוואות הללו מוגבלות לכמה עשרות שקלים, במידה ואנו צריכים הלוואה גדולה מכך, יש צורך לחפש הלוואות חוץ בנקאיות אחרות.

מתי כדאי לבחור באופציית הלוואות חוץ בנקאיות?

בעבר לקיחת הלוואה נתפס בעיניי החברה כדבר שלילי לעומת היום בו אנשים מבינים שהלוואה יכולה להיות מינוף נכון של הכסף לעבר הצלחה. הלוואות יכולות לשמש לצרכים פרטיים כגון מימון לרכב חדש, נופש בחו”ל או סגירת אוברדאפט או למימון השקעות בעסקים כגון קניית ציוד, השבחת מבנה, ופיתוח עסקי.
חלק מהבוחרים באופציה זו עושים זאת, כאמור, כי לא עמדו בתנאי ההלוואה שמציג הבנק וסורבו בשל כך לקבלת הלוואה בנקאית.
אך ישנן סיבות נוספות לבחירה של הלוואה חוץ בנקאית, ואם אתם זקוקים להלוואה, כדאי שתשקלו את כל האופציות שלכם, והבחירה לקחת הלוואות חוץ בנקאית צריכה להיעשות בהתאם לגובה הריבית לפיה תצטרכו להחזיר את ההלוואה ואורך תקופת ההלוואה שמוצעת.


לסיכום – תבחנו עד כמה ההלוואה נוחה באפיקי ההלוואות השונים (כולל הלוואות בנקאיות) ולפי זה תדעו אם במקרה שלכם כדאי לבחור הלוואה חוץ בנקאית.

מי צריך הלוואה חוץ בנקאית

היום יש שני מסלולים עיקריים המאפשרים נטילת הלוואה. מסלול אחד הוא מסלול העובר דרך הבנק (כלומר לקיחת הלוואה מהבנק) או מסלול שני הנקרא הלוואה חוץ בנקאית שמשמעותו הוא לקיחת הלוואה לא דרך הבנק. אם בעבר הלוואת חוץ בנקאית נחשבו כמסוכות ולא מקובלות ובעיקר התייחסו אליהן כמסלול לקיחת הלוואה לא חוקית או מגורמים פליליים בשוק האפור.
כיום הלוואה חוץ בנקאית הוא מסלול לגטימי וחוקי שהרבה מאד גופים גדולים ומכובדים מתמודדים בו על תשומת הלב של הלקוח. בין הגופים המאפשרים לקיחת הלוואת חוץ בנקאית ישנם גופים כגון: חברות כרטיסי האשראי, חברות ביטוח ובתי השקעות. בנוסף לקרנות פרטיות שנכנסות גם הן לאחרונה תחום זה.

יתרונות וחסרונות בנטילת הלוואות חוץ בנקאיות

קלות השגת הלוואה
אם בבקשת הלוואה מהבנק הרבה מאד תלוי בפקיד הבנק שלכם בהיסטוריה שלכם בבנק ובבטחונות שברשתוכם דבר המקשה ומסרבל את התהליך. הלוואה חוץ בנקאית יכולה להתבצע בהרבה יותר קלות ובמהירות לרוב בשיחה טלפונית וחתימה פשוטה על מסמכים.
מהירות קבלת הכסף
התהליך בבנק הוא ארוך ומורכב דבר הגורם לכך שקבלת הכסף מההלוואה יכולה לארוך זמן רב. לעומותו הלוואה חוץ בנקאית היא זריזה ומהירה ולרוב מתייחסים אליה כהלוואה מיידית, כיוון שניתן לקבלה בשיחת טלפון אחת.
סיכון
בלקיחת הלוואה מהבנק הפכתם ללקוח מסוכן יותר עבור הבנק כיוון שיש לכם הלוואה תלויה ועומדת אל מול הבנק. לעומת זה הלוואות חוץ בנקאיות אינן קשורות לבנק לכן הלוואה זו לא מעמידה אתכם בסיכון בעיני הבנק בו מתנהל חשבונכם.
בדיקת נאותות
לעומת הבנק בו הכל ברור ומסודר, בתחום של הלוואות חוץ בנקאיות ישנם הרבה מאד גורמים, חוקיים ולא חוקיים. לכן חשוב מאד לדעת ולהבין היטב מי מעניק לכם את ההלוואה באיזה תנאים ומה קורה במקרה שיש לכם בעיה בהחזר.
ריבית הלוואה
לרוב ריבית ההלוואה מהבנק נמוכה יותר משל הלוואת חוץ בנקאיות, דבר המקנה לבנק יתרון, אך חשוב כמו בכל דבר לבדוק ולהתמקח כיוון שגם גורמים חוץ בנקאים יכולים לתת הטבות כגון פריסת תשלומים נוחה יותר ועוד.

לסיכום לפני לקיחת הלוואה חשוב לדעת את הסכום לו אתם דרושים, לברר ולהשוות מחירים בין אפשרויות ההלוואה שונות ושל הלוואות חוץ בנקאיות. לקרוא את האותיות הקטנות של תנאי כל הלוואה חוץ בנקאית שמציעים לנו ולבדור היטב מה קורה במקרה שאתם מתקשים להחזיר את ההלוואה.

5,003 צפיות

תוֹכֶן | תַפרִיט | תפריט גישה